Livet Som Öviksbrutta

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Nattis - 6 januari 2013 14:27

Som liten har ja alltid gillat att sjunga och, på äldre dar börja jag med att skriva egna låtar och spela instrument. Sen en dag så fick ja en fråga av någon, om ja ville ställa mig upp och sjunga för 1000 personer. Ja trodde inte mina öron och ja hade lite scenskräck, det var förra året! Så jag stall upp och, ja vågade eftersom ja har en bra röst det vet jag! På fritiden spelar ja mestadels gitarr och piano samt skriver låtar och sjunger! Ibland spelar ja även trummor bas och munspel och dragspel! Men ja får se om ja ställer mig på scen, till sommaren igen! Trotts att ja var blyg så lär ja mig att övervinna, räddslan till saker! För mitt liv och de som är mitt största intresse, de är musiken. Har även släktingar som har detta intresse, så jag antar att de går igenom släkten! Jag lär mig alltid något nytt varje dag inom musiken. Musiken gör mig så levande och får mig hel med. Den ger mig kraft och styrka! Trevlig dag :)!!

Kram Nattis <3

Av Nattis - 6 januari 2013 13:40

Har man ett funksionshinder/handikapp så har man precis samma värde som alla andra! Ja skämms inte för mitt funksionshinder folk som tycker att man är puckad kan fara och flyga! Förut hade ja svårt att acceptera att ja var anorlunda och inte var som andra. Men nu har jag accepterat de och är stolt över det! De var lite därför ja blev mobbad med, av andra barn för dom fattade inte vad det var med mig, i tanken på att ja var en anorlunda tjej. Mitt funksionshinder är inte så synligt på mig. Jag är glad för att de finns människor som bryr sig om mig och vill mig det bästa. Jag är tacksam för den hjälp och kärlek jag får i mestadels av min familj! Alla har samma värde, oavsett hur man ser ut, eller om man har något problem. Man är ju bara den man är. Dom som hånar en med problem har iallafall större problem. De brukar ofta vara så. Vissa av minna vänner förstår mitt funksionshinder och andra vänner fattar det inte. Jag känner iallafall vilka som är mina bästa vänner som ja litar på, samt vilka som är mina värsta som sinkar mig lågt ner på botten! Men ja är iallafall inte vek ja försöker vara stark, men det är inte alltid ja orkar vara stark heller. Men jag bygger iallafall upp mitt självförtroende dag för dag. Tänker inte sjunka detta år, fast man ska ju aldrig säga aldrig :).


Kram Nattis <3

Av Nattis - 6 januari 2013 03:39

Har haft en mysig lugn kväll med familjen min. Först kolla lite film på tvn "Sagan Om De Två Tornen" och "Shoot 'Em Up" sen så satte pappa på en annan film som heter "Stolen" en så grymt bra spännande aciton film något att rekomendera! Sen så drack ja en hel del cider och åt pappas goda varma mackor till kvällsfika. Har verkligen haft en mysig filmkväll samt en mysig lördag. Men ogillar att det är så kallt ute! Ser snart fram emot värmen! Ja just nu blir de nog lägdags. Fullt upp imorgon blir en hel del att fixa i ordning då! Så nu så säger jag iallafall godnatt allesammans :)!!

Kram Nattis <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan hoppsan heter Natali men kallas Nattis! Är en 93:a född den 5 maj bor i Örnsköldsvik. Har två katter och en kille som ja har ett distansförhållande med! Bara att läsa på om ni är intresserad av att läsa om mig!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards